2013. július 15., hétfő

A Nagy Velencei! Großvenediger 2013 július 26-28

Célunk ausztria negyedik legmagasabb hegyének meghódítása! Még mindig tartja az a legenda magát, hogy a 3666m* magas csúcsról látni Velencét.  Puding próbája az esés!

*(a magasságáról eltérő információk vannak, 3657m és 3676m között van az igazság)

Szóval,

-          Péntek reggel indulunk 5 órakor tőlem, azaz a Bíbor u. 11 elől. kora délután érkezünk Hinterbichl-be. Onnan gyalogosan a Johannis hüttéig , ahol az éjszakánkat töltjük. A házban „matrac láger” van és meleg konyha. Kb. 800m szint, közepes nehézségű 4-5 órás gyalogtúra.

-          Szombaton a tyúkokkal kelünk és elindulunk a Defregger haus-hoz.  Az időjárás függvényében rövid pihenőnk után, elindulunk a csúcsra. Az éjszakánkat a Defregger házban töltjük.  A szint 800m+700m közepes nehézségű túrán. A ház és a csúcs között egy gyönyörű gleccseren haladunk keresztül, majd egy havas gerincen érjük el a csúcskeresztet.

-          Vasárnap a Defregger házból leereszkedünk a hinterbichi parkolóig, ahonnan meg hazamegyünk és  közben örülünk. Fürdés, vacsi, alvás.

-          Hétfőn mutogatjuk a fotókat a melóban!

Felszerelés:
Az általánosan megszokott őszi, kora tavaszi túraruházat mellett feltétlenül szükségünk lesz még:
hágóvas, jégcsákány,  sisak, beülő, csavaros karabiner napszemüveg, kamásli, fényvédőkrém
Tudok segíteni a hiányzó darabok beszerzésében, azt legkésőbb júli 21-ig jelezni kell felém!!!
Két napot töltünk fenn a hegyen, így ehhez mérten kell a hátizsákot megválasztani.  A szálláson van takaró, hálózsákra nem szokott szükség lenni.  A házak komfortosak, de nem nagyon. Kicsit.

Költségek: 90€ és 15.000.-Ft
ami ebben benne van: utazás, felszerelés, szállás házban, túravezetés, stílus és szenvedély
ami nincs: biztosítás, kaja

Berg heil!
G
A tavalyi túráról (236-tól – 319-ig)